#069. Lazacágyú adás

Categories podcast
Űrtemető és lapra szerelt origami-robotok, Justin.tv, ésszel tervezett jövőbringák és a Bubi értelme, menő Swatch és hányásbiztos sportkamera-felvételek, olcsó butatelefon és a környezettudatos lazacágyú, valamint a viccnek induló, de komolyra forduló dolgok.

Jegyzetek hamarosan Kelt tollából.

Jónapot jónapot. Ugyan már csütörtök van, de ki mondta, hogy nem lehet késve adásnaplót írni. Kelt vagyok.

Kezdjük az elején. Azért lazacágyú az adás mert.

Emel hét emeletet, kiköp negyven lazacot percenként. Mondjátok, hogy nem élünk a jövőben. Még a lazacoknak is van mozgójárdájuk. Ha így folytatjuk, a hangyák sem fognak gyalog járni.

És akkor vissza az RTV-ben is közzétett műsortervre.

Az űr a legvégső határ, ennek a végtelenjét járja…

Van egy olyan folt az óceánban, Wellingtontól messze - pedig hát Wellington eleve messze van - ahová a Föld légkörébe visszatérni készülő űreszközöket irányítják. Az az űreszköztemető.

1280px-Jules_Verne_Automated_Transfer_Vehicle_re-enters_Earth's_atmosphere

Összeorigamizza magát a robot. Még nem olvadós terminátor, hanem inkább a kanapé alá becsúszó porszívó, de menő azért.

A NASA (egy mérnöke) pedig közben 3D-nyomtatható kamerát, távcsövet, stb-t tervez. Cubesatra felpattintják, megvan a rázástűrési meg vákuum minősítése. Még akár jó is lehet.

Dolgok, amik leestek

Aki emlékszik a Justin.tv-re, az most elmorzsolhat egy könnycseppet. Aki nem, annak elmeséltük, hogy ez volt az a szolgáltatás, amin a mobilinternet gyerekkorában egy csávóra szerelt kamerát lehetett nézni. Na ebből lett a Twitch.tv, ami meg vadul sikeres. Épp felvásárlódik.

Korábban volt szó a szovjet drónról, amit az ukránok előástak az m-zárolt készletek közül. Aki úgy fogadott (odds: 0.0), hogy az első adandó pillanatban le fogják lőni a fenébe az nyert. Így néz ki a mezőn.

Végre valami igazzy tech

Öt amerikai nagyváros egy-egy csapata indult a legtutibb városi bicikli megtervezésére indított versenyen. Igazából mindegy is, hogy melyik nyert. Mindegyik pályamű annyira őrületesen menő, hogy meg kell nézni.

Oregon Manifest TEAGUE X Sizemore Bicycle from TEAGUE on Vimeo.

Van amúgy cikk is a győztes csapatról, akik a fenti csodás bringát hozták össze.

bambuszbringa

Amit pedig nem a távoli Amerikában építenek, hanem Magyarországon az a bambuszbicikli. Igen, jól olvastad.

Kipróbáltuk a Bubit is. Megoszlanak a vélemények.

Valami cím - ez volt a doksiban, ez marad. Amiaszívemenazaszámon.

Tovább nyáaladzottunk a Swatch csodálatos robotok által összeszerelt automata óráján, a Sistem 51-en. Ami menő, az menő.

SISTEM BLUE

A Microsoft azért időnként megmutatja, hogy ott a Research részlegen iszonyatosan jó emberek dolgoznak. Most például vacak goprós felvételekből csinálnak jó felvételeket. Projekt erre.

Továbbá van olcsó MS butateló - anyja neve: Nokia - is.

Nokia-130-Single-SIM

Kimaradt-e valami?

Kép: Wikimedia Commons, Cink.hu, Swatch, Nokia

5 thoughts on “#069. Lazacágyú adás

  1. Jaj, ezekben a bicikli “újításokban” nem nagyon hiszek. Dizájnerek? lol nem inkább mérnököknek kéne?, nem újragondolták csak teleszarták mindenfélével a kerékpárt. Most hogy csinálsz te olyan eszközt ami egy rakás éghajlaton használható legyen, strapabíró, olcsó, könnyen javítható stb. Annyira szeretem hogy így összejönnek akik életükben nem mentek egyszerre 100km-néél többet bringával és megmutatják a jó népnek hogy mit lehet csinálni. Én “teszteltem” a magyar fejlesztésű Dyneema kötél meghajtású bringát, hát meg sem kellett hajtanom és 32-vel mentem órán keresztül. Csak oké 700ezer forint meg megnézem ahogy te azt elkezded szerelni:D még haverom se tudta volna rendesen pedig 15-20 éve bringákat szerel. Szóval újragondolni lehet csak sz@r lesz, mert tömegeknek szinte lehetetlen olyat legyártani ami olcsó és “formálható” legyen. legalábbis már jó rég óta ki van találva.

    ui. Kis fizika Gáspár. Lehet 100 kilós is a bringa, az számít hogy a gumi mekora felületen érinthezik az úttal, elindulni nehéz, miután gurul teljesen mind1 hány kiló a bicikli. Max ha lejtő van jobban gyorsul, hegyre meg nem viszel fel 100 kilót. Szóval puhány vagy nem a biciklit nehéz tekerni mert 3x nehezebb :)

    1. Nagyon érdekes dolgokat vetsz fel, amik viszont kicsit széttartóak nekem. Megpróbálok mindenre válaszolni, de nem ígérem, hogy a végére sikerül is.

      1, Mérnökök vs. dizájnerek vs Stingbike

      A mérnök-dizájner dolgot csak félig érzem jogosnak, mert leegyszerűsítő. A műszaki szempontból tökéletes bringát annyira nem nehéz megépíteni. Nagyjából bármink, ami most van, elég jó. Ez lehet az oka, hogy önmagukban az alternatív hajtásmódok nem érdekesek. Se a kardános nem volt az, se a stringbike, se amúgy a fogasszíjas hajtás.

      A városibringa versenynek az a kihívása szerintem, hogy többcélú, valóban létező használati módokra felkészített gépet kell csinálni. Például amivel haza lehet vinni az egy kilométerre levő praktikerből húsz kiló hobbibetont. Valakinek meg kell csinálni a specifikációt. :) Aztán azon vitatkozhatunk, hogy ez most sikerült-e.

      2, Ki fogja megjavítani?

      Ezt a kört megtettük egy csomó más eszközünkkel is. A családi Skodát a kertben darabokra lehetett szerelni, és akár végigmagyarázni rajta, hogy hogyan működik az autó. Egy modern, nyomokban számítógépet is tartalmazó autónál ez már nem ilyen egyszerű. Le is szoktunk arró, hogy otthon szereljük. Izzócsere oké, de ha a lelkével van baj, nem nyúlunk hozzá.

      Nem feltétlenül kell örülni a trendnek. (Be lehet hozni a miniatürizálás miatt javíthatatlan cuccokat mellékszálnak.) De létezik.

  2. Remek lett a hangminőség, jót tett az új gomb “megtalálása” hangoutson a podcastnek, csak így tovább!:)

Kommentszekció