#277. Villámfarkas adás

Okosvágódeszka, Ferenc megscammelése, Dalfutár és Tolalarc, Lime blöff, Blitzwolf soundbar, autós gyalásó és a szép kalapács, Wirecutter tesztek, végül kell-e magyar űrhajós?

Szerelmes brátim! vimádjomuk ez szëgín embër lilkíér, aki az előző adást úgy fejezte be, hogy nem talált időt az adáscím apropóját adó hír tárgyalására. Szóval itt az okos vágódeszka, ami kést fen, fertőtlenít, húst mér, és még tán fel is lehet rajta kockázni a krumplit. Bluetooth tán nincs benne, de nyugi, majd beleszerelik a 2.0-ba.

Ferenc közben vett magának gyanúsan olcsón egy Insta 360 Go-t, de helyette valami kínai kamerát kapott, ami nos nem Insta 360. Még harcol az árussal, hogy adják vissza a pénzét. A következő részben is visszatérünk erre.

Sajátélmény

Megint van Dalfutár, ami a kedvenc műsorunk a YouTube-on. Négy zenész összerak egy dalt, Hajós András pedig közben tereli az egész bandát, mint egy juhászkutya. Iratkozzatok fel!

Aztán szerettük a TotalArc videosorozatot is, amiben autós területen tevékenykedő emberekkel beszélgetnek olyan munkákról, amik szerelmek is. Alfa szerelők, hollywoodi filmeket felvevő kamerakocsikat építők, kamionversenyzők. Remek sztorik és remek emberek.

És ha még kell néznivaló, akkor Colin Furze is érdekes, aki mindenféle bolondságokat épít. Például a világ leggyorsabb vécéjét. Vagy egy AT-AT faház a gyerekének.

Megint sikerült elfelejtenünk Simone Giertz nevének a kiejtését. Úgy kell mondani, hogy Jaccs.

Hivatali levelezés

"Örömmel értesítjük, hogy 2020. január 1-jével ismét módosulnak a ..Dömdödöm... Kedvezményprogram („Kedvezményprogram”) Általános Szerződési Feltételei" - írta Ferencnek a Mastercard.

Aztán leveleztünk a Lime rolleres céggel, mert küldtek sajtóközleményt arról, hogy a magyarok úgy vigyáznak a rollerre, hogy hű! Azt kérdeztük, hogy utaskilométerben vagy napban mennyit bír egy magyaroszági Lime roller és mennyit bír egy más országbeli?

Az elmúlt öt hónap tapasztalatai azt mutatják, hogy felhasználóink a kelet-európai régióban általában, Budapesten pedig kifejezetten ügyelnek a rollerek épségére. A fővárosban egy erre dedikált javító- és üzemeltető csapattal rendelkezünk, akik a rollerek javításáért és az alkatrészek újrahasznosításáért felelnek. Arra törekszünk, hogy minél tartósabb és ellenállóbb termékeket biztosítsunk felhasználóink számára. A Lime minden esetben saját tervezésű rollereket használ, amely lehetővé teszi számunkra az iparág vezető modelljeinek előállítását, amelyek hosszú élettartamukat annak köszönhetik, hogy személyes használat helyett kimondottan megosztott igénybevételre lettek kifejlesztve. Készen kapható, személyes használatra tervezett rollerek helyett kiemelten fontos volt számunkra, hogy saját hardverrel rendelkezzünk, amelyet bármikor jelentősen tudunk fejleszteni, ezáltal biztonságosabb, tartósabb és fenntarthatóbb irányba mozdítva az iparági elvárásokat. Ezek a továbbfejlesztett funkciók nem csupán a felhasználói élményt és a működési színvonalat emelik, de a fenntarthatóság szempontjából is létfontosságúak. A budapesti bevezetés előtt is jelentősen növeltük e-roller flottánk élettartamát.”

Itt elvitatkozgattunk még az amerikai, európai és a kínai jogalkotás közti eltérésekről. És hogy kell-e bárkit érdekeljen, mit gondol Pintér Sándor arról, hogy a Lime rollerei segédmotoros kerékpárok-e vagy sem.

Ferenc zenét hallgat

Megjött a Blitzwolf audioeszköz, és még csak nem is rossz. Persze közben kiderült, hogy van egy Technics erősítő is Ferencnél, de az nem old meg minden problémát, amit meg kellene neki. Aki típusszámokra gerjed, ez a rendes igazzy hifi lánc, amiről beszéltünk: SA-EX100 + Akai SR500.

A heti podcastajánlónkra is: hallgassatok New Zound podcastot, ők, velünk szemben, értenek is az audióhoz.

Automotív és űrhajózási rovat

Őszinte férfiasság. Mire való a multiszerszám? Kell-e gyalásó a kocsiba. És ha igen, akkor Fiskars-e? - ezek már Kelt kérdései, miután vett a kocsiba egy kesztyűs jégkaparót, majd a szalonnázáshoz használt multiszerszámmal felszerelte a mikrofonját az állványra.

Közben beszéltünk az Ikea szerszámkészleteiről, amik jók. Meg a KA-BAR rambókést gyártó cég jégkaparójáról és egyéb férfikiegészítőiről. Meg arról is, hogy igazán felesleges egy taktikai toll gombját olyanra csinálni, mint egy ismétlőpuska zárját. Reteszelje az F-es kék Parker patront akinek hat anyja van.

Vagy van olyan is, hogy molle webbinges military pelenkázótáska férfiaknak, akik attól tartanak, hogy szaros seggű gyermekük újrapelenkázása esetleg nem lenne elég férfias.

De hogy komoly dolgokról is essen szó, itt azért az élettartam, a tárgyak minősége is szóba került. Ebben a témában viszont Mérnökszemmelt meg Wirecuttert szoktunk ajánlgatni. Nem azért, mert feltétlenül mindig egyetértünk velük, hanem mert világos, hogy milyen gondolkodással, szempontrendszerrel dolgoznak. Kellenek a netre a tisztességes oldalak, na.

Kell-e magyar űrhajós?

Két válaszunk van. Az első: nem kell, csak PR, olyan, mint az óriásplakát, ráadásul a pénzt is az oroszoknak fizetjük ki. A másik: kell, fontos PR, a magyar űriparnak nem jön rosszul a reklám, ráadásul ez egy nagy hozzáadott értékű ipar, nem olyan, mint a Mercedesek összecsavarozása.

Az űrhajósunk 10 milliárd forintba kerülne, ami egy tizenkilenced Puskás stadion. De az a gyanú, hogy a stadiont drágán mérték. Azért érdekes az ügy, mert itt szét lehet szálazni azt, hogy van-e keresnivalója a magyaroknak az űrben és hogy kell-e űrhajós. Aki a kettőt összemossa, az rossz úton jár. Ellenőrzőkérdés: mennyire véste be a világ agyába Samantha Cristoforetti olasz űrhajós, hogy az olaszokról a presszókávé kell az ember eszébe jusson?

Második magyar űrhajós egyébként már volt. Az a neve, hogy Charles Simonyi.

Ja igen, az elején a szöveg természetesen a Halotti Beszéd és Könyörgésből van. Alapszöveg, hess elolvasni.

2 thoughts on “#277. Villámfarkas adás

  1. vinceba

    Szasztok, a magyar űrhajós miértjeihez az Antarktiszon át vezet az út, ebben a podcastban https://azeletmegminden.hu/022-nagy-balazs-podcast/ legalábbis elég érthetően megmagyarázza a kutató, hogy miért lenne érdemes saját kutatóállomást fenntartani odalent (nincs ilyen). Ez a logika szerintem tökre érvényes az űrre is, ha túl tudunk lépni az ezzel az ötlettel előálló vezetők személyén. Az már más kérdés, hogy az Antartkiszon nagyságrendekkel olcsóbban lehetne ott lenni, de nem vagyunk, és úgy tűnik hivatalos szándék sincs rá. Ja és még azt se feledjük el, hogy a 10 mrd csak az amit rákölteni terveznek. Hogy ez mennyi lesz végül pontosan, és cserébe még ezen felül milyen egyéb dolgokat kell majd megtennünk a cáratyuskának - pl. hosszú távú gázsszerződést kötnünk ugye?

    1. Szia! Gyors válasz, mert csak csütörtök hajnal van. Az élet meg minden az egyik kedvenc podkasztunk, azt hiszem ezt Feri nevében is mondhatom. (Ha nem, majd megcáfol.) Köszi, hogy idecitáltad ezt az epizódot! Az űrhajóssal is az a bajom, hogy mit teszünk még a cár atyuskának. De általában véve fontosnak gondolom, mert a PR nem lényegtelen. Szemét, nnehezen megtalálható középút az, ahol erről beszélni lehet.

Kommentszekció